Coquillards de Villon Index du Forum

Coquillards de Villon
Forum de discussion des Coquillards de Villon et des passionnés de reconstitution médiévale

FAQFAQ PortailSite internet   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Nu ge mig en Boost Adios eller

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Coquillards de Villon Index du Forum -> Coquillards de Villon -> Présentation
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Labi1995

Féminin Poissons (20fev-20mar) 龍 Dragon
Point(s): 9
Moyenne de points: 1,00

MessagePosté le: Jeu 1 Nov - 07:53 (2018)    Sujet du message: Nu ge mig en Boost Adios eller Répondre en citant

S?vitt jag vet att uppgifterna inte har publicerats saknas detaljer om testningen. Nike Air Max 95 Femme Var skillnaden statistiskt signifikant? Vet inte. Var individuella svar olika (t.ex. efter k?n, kroppsvikt, k?rstil etc.)? Ingen aning. Vad var vikten p? skorna? Vet inte. Den senare punkten ?r viktig eftersom om skoen var Energy Boost-modellen som rapporteras vid ca 9-10 oz, klarar det bara att b?ra en l?Nike Air Max 95 Hombre ttare sko som inte kostar $ 150, uppn? samma f?rdel. Vi vet fr?n befintlig forskning att vi f?r cirka 1% i ekonomin fr?n var tredje ounce som vi sl?pper i skovikt, s? att en sex ounce l?genhet kan ge samma f?rdel. Man kan h?vda att f?rdelen med Boost ?r att du f?r samma ekonomisk nytta som en l?ttare sko men med st?rre d?mpning och h?llbarhet, vilket faktiskt kan vara sant, men d? kommer vi in ??i fr?gan om hur mellansolen p?verkar l?pform och krafter som appliceras p? benen och f?tterna. "N?r du provar Adidas Energy Boost, Nike Air Max 95 Womens f?rest?ll dig inte att du kommer studsa utan problem fr?n v?gen eller springa s? fort som Haile Gebrselassie. I st?llet k?r i butiken eller p? den n?rbel?gna trottoaren och fr?ga dig sj?lv: Fungerar denna sko som en naturlig f?rl?ngning av min kropp? K?nns det som om det var n?stan anpassat f?r mina f?tter? Ger Nike Air Max 90 Donne det mig en j?mn, skarp "?ktur" n?r jag k?r i den? "Med andra ord, k?p inte p? grund av marknadsf?ringen. K?p baserat p? hur en sko k?nner p? dina f?tter. Prova p? det och k?r in det. F?rsvinner det, fungerar det med din steg, eller k?nner du att du k?mpar f?r skon med varje steg? Det h?r ?r de test som vi l?pare beh?ver till?mpa. Jag tycker att du ?r lite f?r avvisande f?r de mekaniska testerna. Jag h?ller med om att mekanisk testning i allm?nhet inte kan korreleras perfekt med ?kad prestanda. Men eftersom det finns s? Nike Air Max 2017 Womens m?nga ytterligare variabler som introduceras n?r du v?xlar ?ver till fysiologisk testning kommer det att bli sv?rt att f? n?gon form av betydande meningsfulla data. Jag ?r s?ker p? att d?mpning inte ?r den enda viktiga materiella egenskapen att test (t.ex. ?kar kontakttiden i boost-skor? fj?drarna har stor chockd?mpning, Nike Air Huarache Femmemen varje steg tar 5 sekunder), men jag tror att jag i l?ngden skulle v?lja att j?mf?ra skor baserat p? flera olika materialegenskaper (vars resultat skulle vara mycket mer tillf?rlitlig) ist?llet f?r att se en procent eller 2 skillnad i syref?rbrukningen hos m?nniskor. Denna debatt forts?tter tills l?pare faktiskt f?rs?ker ?ka. Jag h?ller med om att det ?r hur det k?nns f?rst och fr?mst. Marknadsf?ring ?r marknadsf?ring och bolltestet f?rs?ker g?ra en punkt p? ett enkelt s?tt, att s?lja skor till massor av Nike Air Presto Womens m?nniskor. ?r studsningen en giltig indikator p? en l?parens energianv?ndning? vem vet tills vi f?rs?ker dem och riktig testning ?r klar. Det som ?r intressant ?r att det h?r ?r ett nytt mellansula med mycket lovande egenskaper. F?rutom studseffekten ?r den konsekventa kudden ?ver ett brett temperaturintervall v?ldigt Nike Air VaporMax Hombre intressant. har n?gon tittat p? effekten av temperaturen, speciellt kallare temperaturer p? skor och prestanda, de "tegelstenarna" midsoler p? en kall dag. F?rutom att Newton f?rs?ker g?ra en liknande ?terh?mtningseffekt genom att l?gga p? klackarna i mellansolen, sl?pper man sedan med eller p? med sina krossbara klackar som fj?drar mest allt annat, ?r mer eller mindre samma EVA och olika mellansula geometrier (stapelh?jd, droppe, rockers, etc ...). L?t oss gl?mma vad som har h?nt vid anv?ndning av nya material och Nike Air Max 90 Homme processer ?ver mellansolen under de senaste ?ren. Dessa dagar har knappast n?gon anst?ndig sko sysade ?verdelar, alla svetsade ?verl?gg eller inga ?verl?gg p? alla Flyknit. L?ttare mindre f?rknippande skor resultatet. Innovationen ?r bra och Boost mellansolen verkar mig innovativ, p? grund av RW-testen, om den ?r ?verhypad. Nike Air Max 270 Femme Jag f?r ett par och l?ter dig veta. Nu ge mig en Boost Adios eller n?got med l?gre droppe och jag kommer att bli riktigt psyched

Publicité

MessagePosté le: Jeu 1 Nov - 07:53 (2018)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Coquillards de Villon Index du Forum -> Coquillards de Villon -> Présentation Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | créer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation